my daughter's first besday..

16 Disember 2010. dah setahun pun umur anak aku ni. tak sangka, dah besar pun dia. waktu mula-mula 'lahir' dulu sorang kawan pun takde melaenkan kawan dia yang baru sambut besday first besday 1 november yang lepas. lepas tu, barulah  makin bertambah sikit kawan dia bila aku selalu bawak dia pergi jalan-jalan lawan umah- umah jiran tetangga. itu pun, waktu mula-mula kawan dia ramai dari UTM je..


kalo nak ikutkan perkembangan anakku ni, entah berapa kali dah tukar baju baru. tapi tak lebih dari sepuluh lah. sebab aku rasa macam tak ngam je. kalo nak compare time mula-mula lahir dulu, memang jauh berbeza. kaler baju pun selalu macam suram je..kesian. tapi lama-lama aku dah belajar macam mana nak cari baju yang sesuai untuk anakku ni. alhamdulillah berjaya. semoga baju yang ni terus berkekalan okeh. 'penat jugak mak nak cari baju yang sesuai untuk awak, nak kasi comel sikit' ayat konon-konon cakap dengan anak..haha

sekarang ni pun, anak aku dah pandai sikit menulis. kalo dulu tulis ikut sesedap rasa je. keyboard QWERTY ni pun tak digunakan sepenuhnya. asek guna shortform je. tapi sekarang alhamdulillah..dah ada perkembangan. nak tulis pun dah ade feel sikit bila dah guna full spelling even guna words yang tak wujud dalam dictionary. ni pun sebab ramai jiran yang tolong ajar anak aku ni.

kawan dia pun alhamdulillah dah ramailah jugak. dah 160 dah pun. sebab aku dah selalu bawak anakku ni pergi join segmen-segmen menarik especially anjuran encik Ben Ashaari..hihi. terima kaseh kepada yang sudi berkawan dengan anakku. encik Ben jugak antara yang terawal berkawan dengan anakku ni. lagipun berkawan biarlah seribu, then dapatlah kongsi-kongsi ilmu. sejak aku ada anakku ni, dah banyak menda aku belajar dari pada jiran tetangga dari perkampungan blogger. semuanya ramah-ramah je..i like!

papepun selamat hari lahir untuk anakku iaitu belog kesayangan aku ni.. 
hepi birthday dear.. semoga menjadi lebih matang mengharungi hari mendatang..ewah.. nama anakku ni Memahami Kefahamanku. nama yang penuh makna dalam hidup aku. so, nanti kalo ada real daughter aku nak reserved nama ni lah. jangan marah ea sayang, saya pun nak reserved nama ni jugak..hakhak. tapi aku takdelah letak sejibik sejibun Memahami Kefahamanku, kenalah translate dalam bahasa arab dulu. kalo nak tahu, silalah translate. yang penting nurmudrikah tu bukan nama sebenar aku..hihi
share-share la sikit sorang eh kek ni..sharing is caring..ekeke

8 comments:

  1. Salam.. ^_^

    Oh! ingatkan baby betullah tadi. tidak! zara tertipu. haha. apa2 pun hpy bday~~~ lalala :D

    ReplyDelete
  2. happy birthday to ur daughter!!~ hee

    ReplyDelete
  3. salam perkenalan..tq sudi singgah blog saya yer
    x sangka anak kita sebaya..my son baru sambut besday 5hb dec hari tu..

    ReplyDelete
  4. @Zara Affendi
    haha..tertipu pulak ek..sori..saje wat gimik..ekeke

    ReplyDelete
  5. hepi bufday untuk budak shomell... singgah dan sambung jenjalan... jom kite gosip2 lagi kat BA.... hekhek

    ReplyDelete
  6. selamt ary jadi untuk dak shomell.. hehe


    meh2,kite ngumpat lagi kat BA..hehe

    ReplyDelete

ini blog peribadi. so, saya tulis apa-apa ja yang terlintas kat fikiran ni. kalo macam tak boleh terima entri-entri tertentu tu, harap maaf. terima kasih kerana sudi meluangkan masa di sini;)

secret admirer