kisah Si Pacat | kecil tapi hebat

kenapalah entri aku semenjak dua menjak ni asek cakap pasal menatang binatang je. itik la, lembu la, beruang la..haha. tapi takpe, kita kena versatile..ecece.

okeh, arini nak share pasal si pacat pulak. kenal tak apa pacat ni? sesiapa yang tak kenal boleh angkat kening..hihi. dia ni kecik, tapi hebat. penghisap darah. tapi dia bukan vampire..haha. kebanyakan orang takut kat dia especially kaum hawa.. kalo menda alah ni muncul depan mata, mesti ada yang macam nak terkeluar anak tekak..haha
inilah makhluk bernama pacat
apa pulak kaitan kaum kerabat pacat dengan aku ni? since 11- 13 disember aku join program Baktisiswa iDEAS II dekat Pangkor. waa, bunyi tempat macam best je. tapi kalo nak aku cerita panjang tunggu entri akan datang..insyaAllah. kalo aku lupa tolong ingatkan. tapi ade ke yang nak tahu..erkk???

hari first program tu bermula, aku ikut g jungle tracking dekat dalam hutan simpan belakang kem program tu diadakan. kebetulan pulak, baru lepas hujan. so jalan yang sangat licin dan extreme. paling menakjubkan, hujan kat situ turun takde hint pun, terus mencurah je. memang nampak clear hujan tu turun dengan lebatnya secara mengejut.

nak dijadikan cerita, waktu pergi jungle tracking tu, aku pun berjalan- jalan la meredah ranjau berduri yang kat dalam hutan tu, menyorok bawah batang kayu tumbang la, langkah batang balak la, dan paling best extereme kena turun bukit yang licin tu dengan mata yang tak berapa nampak sebab aku taknak pakai spek..hehe. tapi kalo tersilap langkah memang boleh jatuh dalam gaung tuh, uish!

at the end of the journey tuh, alu terasa macam ada something dalam kasut aku. 'hmm..maybe tanah kot masuk celah kasut..' kata dalam hati la. so lepas je turun bukit licin yang curam 8o darjah tuh, aku decided nak bukak kasut. yelah, aku tak selesa ada manda- menda dalam kasut. so, aku pun bukak la..

ya Allah, bila aku bukak je kasut, aku tengok stoking aku dah lenjun dengan darah..euwww.. terkejut, pelik, musykil semua bersatu. so, memang dah tak teragak- agak, ni memang kerja si pacat. darah aku manis sangat ke sampai kau nak isap?agaga. dah cukup gemuk dia duduk dalam kasut aku. time budak ni bunuh dia, memancut darah tu..eeee. rasa ngeri je

disebabkan tak selesa dengan cari yang berdarah, bagi aku banyak la, aku terpaksa berkaki ayam separuh jalan nak balik semua ke kem. terasa cam trauma pun ada bila pakai socks dan sportshoes tu balik. memang tak boleh aku lupa betul especially buat si pengecut macam aku ni.. tapi thanks jugak kat pacat tuh, sebab sakit kepala aku waktu tu terus hilang. orang kata pacat ni just nak isap darah kotor je.. sekarang ni pun aku terasa- rasa macam ada je lagi pacat kat celah jari ni..huhu. fobia fobia

9 comments:

  1. Ish2. pacat2. Sedap je kan dia, gemuk-gemukkan badan dia. -.-

    ReplyDelete
  2. alamak! pacat okay lagi..kalau lintah? fulamak! dulu amir takut gak tp sekarang tidak.. ha,betul ar pacat hisap darah kotor..

    oh ya,jari kaki tue dah elok ke? hehe

    ReplyDelete
  3. pacat bahaya sikit... kalo kena gigit tu.. aduh.. leh jadi kudis... kalo lintah tu... takpe..

    ReplyDelete
  4. @AMir Izzat
    elok da..huz tinggal parut je..haha
    ada orang kata before pacat isap darah, dia akan potong kulit tu..erkkk

    ReplyDelete
  5. @A.D.A.M.

    taw takpe, terkejut bila tengok dia dah gemuk..uhh

    ReplyDelete
  6. @Encik MamaT
    tapi lintah lagi ngeri kot. dah la besar. alhamdulillah tak pernah kena lintah lagi

    ReplyDelete
  7. 'eeeuwwwww... i tak suke pacatttt.. euuwwww'

    itu la kata2 kawan saya bila dia masuk hutan dan nampak pacat..

    huhu.

    ReplyDelete
  8. As'salam..

    OMG amy x suke pacat geli...

    ReplyDelete
  9. inilah benda alah yg saya tak boleh tolerate...eeiii..

    ReplyDelete

ini blog peribadi. so, saya tulis apa-apa ja yang terlintas kat fikiran ni. kalo macam tak boleh terima entri-entri tertentu tu, harap maaf. terima kasih kerana sudi meluangkan masa di sini;)

secret admirer