Kisah Pangkor PART I

sepatutnya entri ni awal-awal lagi dah post. tapi memandangkan tahap kerajinan yang merundum nak taip entri yang sangat panjang, so aku hold dulu. ni nak kongsi pasal magical experience aku waktu join program anjuran KEMAS dengan kerjasama UPSI. so, ni second experience aku join program kerjasama ni, Intergrasi Desa Daya dan Siswa (iDEAS) II
DSC03305
first sekali aku minta maaf kalo entri ni agak panjang..hehe. tapi ni memang about the nice experience. actually gerak kerja dia dah start awal-awal lagi. 20 november aritu kami dah start masuk bilik meeting. gerak kerja pulak fully kitorang buat 7-9 disember. siap rehearsel lagi. so, ape-ape yang kitorang buat kat adik-adik tu memang kitorang dah kena awal-awal lagi.
PC090015
jam 6.45 pagi 11disember 2010, bus kami dah mula bertolak dari tanjung malim ke lumut. time kat lumut kitorang diberi 2 orang adek angkat. after dah setel, kitorang naek feri ke pulau pangkor dalam pukul 11 kot. perjalanan lebih kurang dalam 45 minitlah. first time kot aku naek feri meredah lautan..ecece.
PC110031
ni ade-adek angkat aku..
DSC03271
sesampainya kitorang kat kem raudhah, ada la perasmian siket. then diteruskan dengan LDK I. uish, time ni macam tak dapat nak control keadaan adek-adek ni. maybe adek-adek ni penat lagi, so nampak agak pasif laa..huhu.
PC110033
after asar tu pulak sambung dengan jungle tracking yang tersangat lah seronok. merentasi hutan simpan kekal. nak turun bukit yang licin gila bagainya la. dan satu-satu experience yang aku dapat kat sini. aku dah malas nak cita, just baca kat sini
DSCN3469
malam tu sambung pulak dengan LDK II dan kunang-kunang malam. time kunang-kunang malam, adek-adek ni kena bawa lilin yang seco’et untuk survive time jalan-jalan kat area kem malam tu. pastu, ada pulak antara kitorang ni gi gatai-gatai tiup lilin tu. bila adek-adek minta nyalakan, kitorang mintaklah denda..haha. malam tu jugak aku kena jadi sentri jap, tapi kul 12-1 pagi jela. tu pun sempat jaga 10 minit je kot..haha

esoknya, ada senamrobik pulak dengan adek-adek ni. best woo.. lagu china doll dengan bila mama pakai celana..ehh..betoi ke aku eja??? kalo silap sori ehh..hehe. sambung dengan LDK III, LDK IV & LDK V. slot LDK V ni aku yang kena handle dengan si Maryam..hmm, speechless. naseb baek kawan aku ni banyak pengalaman. maklumlah dia budak Kaunseling..hihi. yang aku dapat simpulkan, bukan senang nak handle student. uish, camna aku nak lead kelas bila dah jadi cikgu nanti..

uish, penat pulak nak tulis. nantilah aku sambung kat entri berikutnya. jari pun terketar-ketar ni sebab sini sejuk loh.. baru pas hujan je haa.

4 comments:

  1. seyesly gua tak pernah g pangkor.. sob2..

    ReplyDelete
  2. salam...jemput join contest d blog saya... =)

    http://jannatul-ardilla.blogspot.com/2010/11/game-for-fun-favorite-photo-contest.html

    ReplyDelete
  3. mcm kt rAUDAH cAMP pangkor jer tu....
    aritu lepas raya, ktorang g gak utk program rekreasi pj...
    heheheheh...

    ReplyDelete

ini blog peribadi. so, saya tulis apa-apa ja yang terlintas kat fikiran ni. kalo macam tak boleh terima entri-entri tertentu tu, harap maaf. terima kasih kerana sudi meluangkan masa di sini;)

secret admirer