3rd Semester PART II

salam. uih, hari dah masuk hari ketiga bulan Disember. Alhamdulillah masih diberi peluang bernafas, dapatlah aku menggedik-gedikkan jari-jari ni untuk menari atas keyboard. walaweh, ayat tak boleh kerat. eh, baru aku teringat, semalam 2 Disember. birthday mamat hensem ni. oh tidak! dia dah selamat jadi suami orang okeh. sape? jawapan dia si Dude Herlino..hehe. paling suka waktu dia jadi Aqso dalam Aqso & Madinah.
gambar sekadar hiasan..ekeke

okeh, cukup! dah lari daripada tajuk entri ni. sebenarnya aku menanti 2 benda penting untuk hari esok, 4 disember. first sekali, esok berakhirlah 'riwayat' sem tiga aku duduk di bumi 'cikgu-cikgi' ni..tapi semangat cikgu tu still hidup. dan satu benda lagi yang aku tunggu, nanti aku bagitahu yea..supprise! insyaAllah. ok, Aku nak sambung cerita aku yang lepas..3rd Semester.

hmm, apa yang aku rasa sem ni bagi aku banyak yang mengajar aku. memang sem ni aku panggil dia 'crying sem' sebab aku selalu nangis je..esh3..wat jatuh saham ja..malu-malu..haha. tapi apa yang aku belajar ialah, kita kena bergaul dengan semua orang. jangan asek nak 'jual ikan' ja. mak aku sendiri selalu pesan, jangan jadi sombong! huhu.

sebab apa, alhamdulillah aku rasa kawan aku sentiasa ada tak kiralah time susah or senang. aku rasa aku fleksible juga la..eh??? bukan nak promote line DiGi ok..hikhik. aku boleh masuk je dengan sesiapa. sebab aku bukan jenis aku yang stick si A tu je kawan aku. dia yang aku angkut sama-sama pergi kelas, pergi makan, study dan sewaktu dengannya. kalo nak tahu, aku pergi kelas dengan sesiapa ja, tapi dalam kelas tempat duduk aku constant bersama orang-orang tertentu. sebab mereka akan mempengaruhi mood kita nak belajar. bagi aku sangat penting! kalo dulu aku tak suka kerabat 'biology' ni, alhamdulillah  sem ni aku sangat memanfaatkannya. so thanks tu juju, jem, fad dan bal..ekeke. yang tak da nama jangan terasa. dan thanks jugak untuk mun, kak tie and zack yang selalu angkut pergi makan-makan di waktu petang..hihi

last sekali, aku rasa kepala aku agak ringan sem ni, sebab tak memikul amanah-amanh tertentu except amanah parents aku untuk belajar. before ni aku agak aktif dengan organisasi kolej, tapi sem ni aku dah retired. cukuplah pengalaman yang 2 sem tu mengajar aku..hekhek. tapi siyes, jangan ambil mudah dengan amanah ni, sebab nanti dia akan disoal. uish..takut aku.. once korang dah terlibat dalam sesuatu tu, jangan merungut bila korang tak da masa nak buka buku ke, nak tido awal ke.. kalo takut rumah dilambung ombak, jangan berumah di tepi pantai..ecece..ayat berbunga pulak. renung-renungkanlah ok..sekian

0 silent speaker(s):

Post a Comment

ini blog peribadi. so, saya tulis apa-apa ja yang terlintas kat fikiran ni. kalo macam tak boleh terima entri-entri tertentu tu, harap maaf. terima kasih kerana sudi meluangkan masa di sini;)

secret admirer