realiti bukan konspirasi

ni bukan cilok nama belog zackzukhairi ke ape, tapi ni perihal semasa.sekarang tahap 'ekonomi' dunia negara eden sangat gawat. waduh, kat mana nak solap duet ni. sang pitipitipu tak masuk lae, tapi mulut kira nak makan ja..haha. tapi as human being, ada aku kesah duet dalam wallet ada berapa hengget, yang penting hati senang. oh no dear, it's not good for you! tapi siyes, that's reality bagi aku.

alamatnya aku boleh jadi cam ayam ni je, kalo dah terlalu gawat..haha
okeh, bukan nak cerita melalut or bukan, tapi inilah realiti untuk orang macam aku, badan je kechik tapi kerja asek makan je. maybe sebab metabolism aku tinggi, bila makan je, cepat je lapar. tak silap aku memang hakikat pun, bila kita banyak makan, metabolism kita akan tinggi, then makanan cepat hadam. dats why aku tak berminat join diet yang tak berapa nak seimbang ni, kononnya makan sikit boleh kurus. sebaliknya metabolism korang jadi rendah dan makanan lambat hadam. terseksa je aku rasa. [ cuba mengaplikasikan apa yang dipelajari dalam kelas, sebab sem ni aku amek Sains Pemakanan dan Nutrisi..haha]

aku ni memang jenis yang wajib amek bekfes before pergi kelas, sebab ada sesetengah orang dia akan sakit perut bila makan pagi. even aku hentam milo dengan oat sekalipun, aku still rasa lapar waktu masuk zone pukul 11, dan nak taknak tengahari aku tetap pergi lunch lagi. lunch pulak mana boleh takda sayur. so kalo hidangan sepinggan lengkap tu dah jadi 4 hengget. dan tak kira la aku dah breakfast ke or dah lunch sekalipun, malam aku tetap kena makan. kalo tak nanti aku merana pedih perut. hydrochloric acid aku terover secreted kot...hehe. masuk bab fisiologi pulak..opss

actually bukan ni aku nak cerita, tapi aku nak kira tahap keborosan aku tu, kalo lunch je dah 4 hengget, campur lagi dengan dinner lebih kurang 4 hengget dan plus minus jajan 2 hengget, mahunya sehari je aku makan dah sepuluh hengget. RM 10 x 7 = RM 70/week.. waa, ganas kau nida. belum kira top up celcom lagi. tapi takpe, aku jarang maen henpon, RM 10 pun boleh tahan sebulan kalo tak maen calling-calling la. tapi memang pun, dah 2 bulan tak calling-calling..sobsob

sekarang ni pulak ada karnival kat kolej aku ni. masyaallah banyaknye yang duk menarik pandangan aku ni especially si baju yang memanggil je dari setiap gerai. tapi, dalam sengket-sengket pun aku sempat lagi wat pertimbangan, lepas tolak campur darab bahagi semua, last-last aku amek 2 helai baju. bagi aku murah kot kalo 20 sebab kalo kat kedai luar satu tu 50 dan tersangat susah nak dapat..hihi. tapi aku tak rasa rugi or terlajak belanja rasanya sebab every sem aku memang manage money aku elok-elok. kalo boleh untuk 'future' pun aku kira..haha. amacam, ada ciri-ciri wanita idaman tak, boleh urus kewangan? sila jangan muntah kat sini okeh..haha

sang pitipitipu: bila hang nak masuk? wallet kitorang dah kosong ni...huhu
yang tengah baca: jomlah datang upsi, kat kolej aku ada karnival ni..banyak murah-murah woo
yang tersayang : sila take note yang saya memang kuat makan..haha

0 silent speaker(s):

Post a Comment

ini blog peribadi. so, saya tulis apa-apa ja yang terlintas kat fikiran ni. kalo macam tak boleh terima entri-entri tertentu tu, harap maaf. terima kasih kerana sudi meluangkan masa di sini;)

secret admirer