i need some 'high'

eceh.. tetibe tajuk entri kalo ni dalam bahasa omputeh pulak. entah betoi ke tak grammarnya pun aku tatao.. hehe. maaplah, muet pun tahap cukup makan je, tapi alhamdulillah la.. itu yang terbaek dari-Nya untuk aku.

actually memang aku terasa memerlukan menda ni since pas je abes tutor intro mechanic tadi. hari ni lecturer  tu suroh bagi explaination camna aku boleh dapat jawapan untuk soklan yang sekian-sekian. hehe. dalam erti kata laen dia soh pektis camna kita pi explain kat student la.

so, berbekalkan ketinggian yang tak sampai lima kaki ni, agak terjengkek-jengkek la juga aku nak menulih kat whiteboard tu. whiteboard kat lab ni pulak tetiba tinggi semacam. so, tersangat la menganiayai aku yang tak cukup ketinggian ni nak tulis. ekeke.. so, tadi tetiba aku wonder, camna aku nak ngaja nanti? makna kata memang kena pinjam ketinggian sang sepatu. opss.. terkantoi di situ..

tapi abah aku sendiri pernah cakap kat aku, " awak tu kecik, kenalah pakai kasut tinggi siket. barulah nampak tinggi..". berkerut-kerut plus nak tergelak pun ada bila abah aku cakap camtu..hehe. bukannya aku takda kasut yang sedemikian, ada je. dalam kotak ade, sorok bawah katil pun ada. semuanya aku juz pakai time gi annual dinner tempat abah keje je..haha.

bukan tak sudi, tapi aku rasa cam susah kot kalo nak rushing-rushing ni. buatnya terpeleot, tak kena naya. macam-macam situasi da aku tengok, ada yang wedges tertingga time nak naek bus la, nak tersadong la dan kelmarin betul aku tengok dia terpeleot. tak pasai-pasai macam terhencut-hencut pastu..huhu

melangkah kena yakin
tapi aku tak kesah pun aku setinggi ni. sebab itu yang Allah jadikan. ada hikmahnya. kalo nak compare, sebenarnya ada lagi kot yang lagi 'kecik' dari aku. aku rasa ramai je cikgu yang kecik-kecik, cuma cara pembawakan diri tu menampakkan diorang matang sekali gus nampak tinggi..hehe, betoi ke statement ni? 

aku tak suka orang guna perkataan pendek, sebab it's sound rude. okeh, itu saja. tapi aku rasa cam tak sabar nak jadi cikgu lepas kena terangkan solution soklan fizik tadi tu..hehe. best kot mengajar, lagi seronok kalo ada orang paham. hehe.. sekian.

4 comments:

  1. cek pun tak cukup ketinggian jugak.
    wedges croc juga yg sedapnya :D

    ReplyDelete
  2. oh..kte mgalami masalah yang sme.. iaitu kecik..:P
    instead of using pendek kn..heee

    tp i.. sangat xbole hidup without my kasut tinggi..sampai tgk bola pn kena pke..huu~

    but bahaya gak ksut tinggi ni..takut effect tulang blkg..

    so..yg pntg yakin..ye...tepat skali..:)

    ReplyDelete
  3. hohoho
    pakai tu boleh tapi jgn selalu la
    sebab orang kata boleh membahayakan tulang belakang sebab nak stabilkan kaki dia banyak menggunakan otot2 la semua tu

    Vote Hans Bernombor 10 Diruangan Komen

    ReplyDelete

ini blog peribadi. so, saya tulis apa-apa ja yang terlintas kat fikiran ni. kalo macam tak boleh terima entri-entri tertentu tu, harap maaf. terima kasih kerana sudi meluangkan masa di sini;)

secret admirer