sabar-sabar

salam..


blog ni mmg dicipta utk menjadi medium untuk aku nak tulis pape je yg aku rase. mekaseh sgt2 kt yg tukang create an blog ni..thanks a lot dear..hmm


so aku nak memulakan episod yg bertarikh 29 march 2009 ni dengan satu cite yg amat la menguji kesabaran orang2 yg 'penyabar' cam aku..huhu


tdi aku ade tutor fizik kul 2, so aku decided nk p awal cket coz nk print out da latest tutor fizik..dgn harapan dalam hati berkobar-kobar nak jawab tutor tu bile da abes print nanti. so pas je trun bus aku trus g sebuah kedai ni..


sesampainye dc2, aku trus cari pc yg kosong..yela, nak cepat an, watpe nak lengah2 sgt..
tibe2 ade la suara makhluk Allah ni, "cikgu, nak print ke, da makan blom?" pastu dok p glak kuat2 macam ape je..hoh! tapi bg manusia yg macam aku ni mmg aku wat xtaw je, lgpun perlu ke nk jawab soklan camtu? 
disambung lagi ayat dye.."laa, bisu ke? ksian2.."(gelak da macam da bertanduk je).
dah sure nampak kat c2 'perkhidmatan print' disediakan..tanya lagi! xkan ah aku p c2 nak p submit asgment or makan ke, ape ke.. disebabkan tindakan aku yg wat xtaw je n mlas nak jwab mcam2 soklan merepek tu, ak terus stay ng target aku nk print out cepat2, adelah suara sumbang antara 2 manusia ni cakap, " xgune kalo       
......, tp sombonk. xkawen ah sampai ke tua", pastu x abes dok mengata lg..ntah ape dah, aku malas nk dengar. bgus2, tambah lah dosa korang.
dalam hati aku cakap, sabar nida, sabar..Allah syg org yg sabar..tp aku stil rase geram je dlam ati, ade aku kesah hal korang..silap2 perangai korang yg camtu bleh jdi xkawen sampai tue..cam xd attitude je, gelak2 bdekah2, camne la nk jdi contoh kat student kalo macam tu..kompem student leh aim korang nti..hoho. nseb baek aku xingat muke korang, n memg aku xnak pandang pown. i
naseb baek la juga printer tu wat hal,tbe2 kertas stuck, so org kedai tu soh aku gne yg kat blakang..Alhamdulillah, xde da suara2 tuh..nseb baek abg yg jaga kedai tu ade attitude, xdela rase nak marah.
"terima kaseh la ea coz mendoakan tadi, bgus tol attitude ckgu berdue, semoga Allah sentiasa melindungi cikgu2 ea", ak cakap kat makhluk Allah td..huh, tapi nak wat camne, juz mampu cakap dalam ati je..kalo aku cakap tol2 an, laen jadinye.. makin lambat t aku p klas. hope pasni aku xjumpe da budak 2 org tu.. semoga Allah sentiasa la melindungi korang berdue erk..pliz respect others k, jgn nk wat dunia ni cam korang je yg punye.. igtlah, korang tu nak jdi cikgu, nseb baek aku xingat muke korang, n memg aku xnak pandang pown. ikot la nak cakap aku sombong ke, ape ke, itu hak korang..tapi aku taw la diri ak camne. mmg susah kalo aku nk boyz kalo xd sebab, nak2 plak kalo xdikenali mcam korang and aku nk hilight an lagi sekali, PLIZ RESPECT OTHERS!


*korang ~ merujuk kepada 2 hamba Allah dalam kes di atas







0 silent speaker(s):

Post a Comment

ini blog peribadi. so, saya tulis apa-apa ja yang terlintas kat fikiran ni. kalo macam tak boleh terima entri-entri tertentu tu, harap maaf. terima kasih kerana sudi meluangkan masa di sini;)

secret admirer