CiKGU Di HaTi



saya nak jadi cikgu
rasa cam tak sabar je nak jadi cikgu
nak ajar student molek-molek
sampai mereka betul2 faham
bukan juz tuk mereka amek exam semata-mata
tapi untuk kehidupan mereka

i want to be a GREAT TEACHER
dapat tengok ramai org berjaya
lg sronok kalo student tu kite yg ajar
nape la dulu xnak sangat amek pendidikan
sampai isi borg maktab pown kena paksa
bile taw dapat matrix m asasi trus wat xtaw pasal maktab
huhu~
walaupun tak tercapai impian nak jadi petrochemical engineer
insyaAllah saya bleh jadi ENGINEER kepada manusia
ingat!
semua tu ade hikmahnye sayang...

so..
skrang saya da nekad
saya nak jadi seorang cikgu yang berdedikasi
yg dapat membina negara bangsa
macam tema lagu tu..
GURU PEMBINA NEGARA BANGSA
semoga Allah mempermudahkan segalanya..
Amin~

i'm PROUD to be a TEACHER

0 silent speaker(s):

Post a Comment

ini blog peribadi. so, saya tulis apa-apa ja yang terlintas kat fikiran ni. kalo macam tak boleh terima entri-entri tertentu tu, harap maaf. terima kasih kerana sudi meluangkan masa di sini;)

secret admirer