sama-sama la beringat

persoalan aku dari aritu lae..cepatnye manusia berubah. dalam sekelip mata je 1001 perkara bleh berlaku. mana tak nye, sedangkan pasir di pantai on berubah, ni an pula hati manusia..apatah lagi iman yg juz senipis kulit bawang je kalo tak dijaga..btol ke???

aku tulis ni pon, based on pe yg aku lalui & tengok sendiri.. disebabkan kadang2 sgt borink (walopon asigment sentiasa menati), aku suke tengok picture2 member2  aku, esp member2 tym skol.. nak tengok cket camne ng dorang skunk..yela, da lame xjumpe..

hoh..kadang2 terkejut pown ade bile tengok pic dorang ni..hmm. terjerit  kecil pown ade diwatnye.. dalam ati aku berkata, 'ya Allah, ni ke member aku yang aku kenal dulu? mintak jauh lah aku dari semua ni..amin'.. sedih bukannye ape, kalo dulu tym skol dulu, itu la orang yg selalu ingatkan pasal solat la, aurat la, itu la..ini laa..yg dulu semua orang respek pown skarang da berubah..itulah iman manusia, cepat tol goyah.. xkirela kalo dye pkai tudung yang size camne skalipun..huhu

memang la bile kite da sambung belajar ni, da xde rule yg nak ikat kite. family pown jauh, nak pantau pown susah (tp aku still xleh lari coz still dekat..heh), yang nak ingatkn kite pown sape jela kalo bukan kawan & dir sendiri.. tapi kalo salah pilih kawan, sgt bahaya kecuali kalo diri kite tu mmg tol2 susah untuk dipengaruhi oleh sesiapa pun.. tu la yg dikatakan culture shock!

bile tgok pic tu, kdg2 dorang ni cam bangga wat 'macam2' ni..huhu. xkesah la awk nak rebonding ke ape ke, bf awak hensem ke..gf awak cam model ke.. tp seelok-eloknye xyah la show kt orang laen menda yg xsepatutnye..i means before wat sumting tu ingat la halal haram. juz mampu tegur dalam hati je, berdoa agar dijauhkan walopon aku taw itu adelah selemah-lemah iman. aku pun bukannye baek, bru je tgah nak cross titian untuk berubah..so same2 la kite mengingati sesama sendiri. 

aku ingat lagi, after spm byk ramai ckgu pesan & antara yg aku ingat adalah pesanan cikgu zaid (cikgu kimia kesayangan dak skol aku), "nanti kalo awak g sambung belajar kat mane2 skali pun, pandai2 la jaga diri, solat kena jaga, aurat jgn lupe"..thanks ckgu..
aku pown sgt bersyukur coz dapat member yg slalu mengingatkan aku pasal sume ni, kalo tym lower dlu ak pelik nape laa mesti aku je kna tegur wat itu & ini, padahal ramai je member2 aku yg laen wat..rupe2nye sayang member2 aku ni kat akun erk..mekaceh! rindu kat korang. ingatlah, setiap teguran tu adalah untuk kebaikan. aku syg kalo orang tu sentiasa tegur & ingatkan aku ke arah kebaikan..same2 la kite berubah eh. pintu taubat Allah sentiasa terbuka utk hamba-Nya

Allah Maha Pengampun


"ya Allah..
kuatlah hatiku..
tetapkanlah imanku
jauhlanlah aku dari perkara-perkara
yang mengundang kemurkaan-Mu"

sori kalo ade menyentuh hati sesiap coz niat aku juz nak share pe yang aku rase..ok?

0 silent speaker(s):

Post a Comment

ini blog peribadi. so, saya tulis apa-apa ja yang terlintas kat fikiran ni. kalo macam tak boleh terima entri-entri tertentu tu, harap maaf. terima kasih kerana sudi meluangkan masa di sini;)

secret admirer