Cikgu oh Cikgu..



  • tempoh tugas tiga hingga lima tahun tempoh perkhidmatan
  • Cikgu baru mesti mengajar di pedalaman



antara berita yg aku slalu sgt dengar tadi ialah pasal 'Guru wajib ditugaskan ke kawasan pedalaman'. for me it's a nice statement..cam best je..rase cam xsabar plak nak posting padahal baru je sem 2..hehe..xpe, semangat tu yang penting!!! kalo semua nak duk mengajar kat bandar jew, abes tu sape yg nak mendidik anak2 di luar bandar sana tu??? xrasa seronok ke bile dapat tengok seseorang tu berjaya especially bile kita xputus2 tolong bagi semangat kat die..hmm. it's a good work!!! membuatkan aku kadang tak sabar nak ajar student2 aku..hihi..insyaallah. rasenye kalo diberi pilihan, nak gak kot kna posting kt sabah sarawak ke.. lagipun tu an pengalaman. kalo xcuba cam ne kite nk taw.. tapi kena la terima hakikat kena berpisah ng family. kena pandai2 la survive kat tempat orang..huhu

tahu tak kenapa KPM wat camni???

  • Timbalan Perdana Menteri berkata, Kementerian Pelajaran juga akan mewajibkan guru baru mengajar di pedalaman, sekali gus mengelakkan sistem pendidikan negara berada dalam kepincangan berikutan keengganan guru bertugas di kawasan berkenaan.
  • mengatasi masalah kekurangan guru di luar bandar dan pedalaman yang sedang dialami sektor pendidikan ketika ini
  • guru mengubah corak pemikiran dengan menganggap mereka adalah golongan yang bertanggungjawab menggalas tugas mendidik anak bangsa
ni plak good news kat sapa2 yang berminat..

"Ketika ini elaun maksimum RM1,500 diterima oleh guru yang mengajar di kawasan pedalaman. Kementerian akan memikirkan bentuk imbuhan baru untuk mereka.

so, kepada bakal2 guru..bersedialah utk menghadapi hari mendatang ea..renung2kanlah..
think it for our future & da next generation ya..


0 silent speaker(s):

Post a Comment

ini blog peribadi. so, saya tulis apa-apa ja yang terlintas kat fikiran ni. kalo macam tak boleh terima entri-entri tertentu tu, harap maaf. terima kasih kerana sudi meluangkan masa di sini;)

secret admirer