oh busy nye..

bile da masuk area penghujung sem ni, semua org berada di ambang busy masing2..huhu. ade yg nk kna wat project itu la, ini la, anta proposal la, kalo trus diterima xpe gak tp sempat lgi kena reject, ade je yang xcukup, pastu nak kna edit semula assigment la.. sampai xtido malam dibuatnye (gara2 nk edit assigment aku trus xtidow..huh) tp nk wat camne, da memg lumrah kehidupan seorang insan yang bernama pelajar..betul kew???

dalam kesibukan tuh, korang teringat tak nak contact parents or other family members??? tak call mak kew?? (tu soklan feberet aku kt sumOne..hikhik) kadang2 kite kena ingat yg sebenarnye family kite pown tengah rindu kat kite. aku pown kadang terleka, sampai parents aku yang kol, "minggu ni xnak balek umah ke?"..kadang2 da xtaw nak jawab ape, coz xbleh nk blek. ade jew assigment yg nk kna submit..arap je umah dkat ng kolej..(jgn ingat kalo rumah orang tu dkat ng kolej, dye slalu balek k!!!) kadang2 memg nk balik sgt coz cam2 cara abah aku wat nk soh aku balek..wuu i miss my home ^o^

papepon, sesibuk mane pown, jgn la lupe kip in tac ng insan2 terdekat esp parents coz dorang laa yg slalu mendoakn kite xhenti2..xsabar dorang nk tengok ank dorang berjaya.. lagi bes kalo kite dapat tengok air mata gembira mengalir kt pipi dorang.huhu..teringat plak tym amek result spm + pas majlis graduasi form, bru mak bg bunga da nanges terharu..huhu..camne la konvo nti..lae best..insyaAllah (dalam ati rasa xsabar je nk grad neyh..hihi)

tapi kalo tuk kip in tac ng yg 'special' tuh, pandai2 ah korang ea..doesn't mean 24 hour kna jga..igt slalu cntact tu tanda syg kew?? tak la..doa tu lae penting. think about ur priority first.. kesefahaman 2 sgt penting esp kalo sape2 yg kos mmg berbeza tuh..huhu. telan je dlu ape2 yg pahit skang, nti da abes yg pahit bru la korang jumpe yang manis..macam makan ubat tym saket. mule2 pahit je nk makan, tapi bile da baek 2, teras manisnye..huhu..jgn terus nk mem'blame' sape2 k..huhu..(ntah pe aku merepek neyh)

pepun, gudluck la ea..final juz around da corner..coz skang aku asek membilang bile nak masuk sem baru neyh..hihi. dalam sibuk2 tu, jgn lupe jaga hubungan sesama manusia. paling penting jaga hubungan dengan Allah..
camne nk jga???senang je..insyaAllah..meh cikgu nak ajar..
  1. rajin2 la baca Quran
  2. kalo ditimpa pape ingat Allah (jgn trus melatah sebut menda bukan2..haish!)
  3. slalu la bzikir or selawat
  4. slalu la amek wuduq, walaupun bkn tjuan nak solat
  5. al-mathurat
  6. sabar + istiqamah
pesanan: sesibuk mana skali pun, plizz la jga abaikan mkan minum korunk..jgn smpai lupe kt diri sendiri tu..

0 silent speaker(s):

Post a Comment

ini blog peribadi. so, saya tulis apa-apa ja yang terlintas kat fikiran ni. kalo macam tak boleh terima entri-entri tertentu tu, harap maaf. terima kasih kerana sudi meluangkan masa di sini;)

secret admirer