da memory..

salam..

sebenarnya dari aritu lae aku da terpikir nak tulis pasal ni, in da early of march.. bcoz lots of think happened b4 dats magical date..huhu..What???

betol kata org, kite akan menghargai sumOne tuh bile dye da xde..kadang2 bile dengar lagu inspirasi hati aku dapat merasakannya..cewah..huhu

actually aku teringat kat member ku yg sorang ni, yg still bleh dianggap sebagai bf,  besfrenz k, not boyfrenz!!! huhu

among da tip top memory dat i counldn't forget are :
  • festym jumpe tym one group dlm bengkel motivasi tym darjah 5(zaman hingusan..haha), pastu tbe2 same skol menengah, tp nseb klas x same, kembar ko je yg sama ng aku..hihi
  • ko tegur aku, xbaek ckap menda yg xbaek or 'bad words'.. (thankz a lot, coz Alhamdulillah sampai skang aku ingat nasihat ko..lame da tuh, since 2004..huhu)
  • ko pernah tinggal an aku tym nk lintas jalan kt temerloh 2, padan muke ko coz kna 'jemput' aku blek tuk lintas jlan ( coz tym 2 sgt penakut, tp skg alhamdulillah da reti kot..hihi)
  • dulu selalu berebut novel ng ko, yg aku paling ingat 'saat cinta bersemi', ko amek dari aku, pastu aku wat muke masam..haha
  • ko suke share novel ngan aku, pastu duk compare2 watak novel 2..hihi..bicara hati, setia menanti & paling aku ingat kau sayangku..huhu
  • ko ingat lagi x lagu untukmu sayang??? huhu, agak sentimental di c2..wawawa
  • fon ko ilang tym g picnic kt lata meraung, ko igt aku yg sorok an, tp aku amek cincin jew..padahal fon ko tercicir kt dalam semak..ngee~
  • ko pernah sok aku koyak an surat yg dak kedah 2 bagi kt ko, siap aku blacklist org kedah lae tym 2..tp skang??? hmm pic dak tu ntah camne stil ade tcimpan kat umah aku..huh
  • ko pernah nanges, tym 2 bulan pose, ko ckap ko rindu kt arwah mak ko..huhu..memg tacing pown
  • ko pernah gorengkan nasi goreng yg pedas giler tym kt umah umi..wuu sabo jela.. coz syg mkan jela..hehe
  • sehari b4 pmr, sempat lae duk maen carrom kt umah ummi..hehe..nk release tensyen ke???
  • aku mintak mrsm pown gara2 tercabar ng ko yg da mintak awal2 lae, di samping ckgu yg asek duk perli je..sket2 mesti dikaitkan ng ko kt dlm klas..haish
  • tym oral bi, aku pernah cite pasal ko as besfren kt teacher shida, tup2 tym ko oral..laen yg ko cite, laen soklan yang ko dpat..hihi
  • kite nanges kat kafe coz nak pujuk ummi, tym tu da nk abes skol tym form 3..huhu..sampai bengkak2 mata nanges
  • paling sengal, pernah kantoi ng dak2 ni tym borak ng ko kt tangga blok d, dpan klas aku, 3ib (huh, jahilnye tym tu!!!) astaghfirullahalazzim, taubat!
  • ko kantoi tgah smoke ng aku, pastu ko  pandai2 je cover (bkn nk condem k. tp stop la sahabatku )
  • paling dasyat kena tahan xleh contact ng ko tym ko p program tahfiz kt kl..tym tu fon ko ayah ko pegang..huhu
  • parut kna iron kt tangan aku ni bertarikh 26 sept 2005, ckup mengingat tarikh seswatu peristiwa..huhu
  • baju yg ko pilih ng ummi b4 aku pindah skol, slalu sgt aku pkai..(hanya kita je taw kombinasi kaler nih biru, puteh, kelabu)paling aku igt aku pernah pakai pada 27 ogos 2009..huhu..it's ur besday
lastly, byk yg stuck pas 9 mac 2007, tp xrase pape coz we stil kip in tac sampai skang..tiap kali besday mesti akan memanfaatkan free call msing2..hihi

pepun, semua tuh dah hidup sbgai kenangan, juz kip them as da memory we have shared 2gether..huhu. thanks my fren, rahman bakari (yg kiri or kanan???hehe, aku je taw)..antara kawan yg slalu support aku..long tym not c u..last skali at da end of 2006 kot, tu pown aku da nyorok2..(kejam!!!) even tmpat blaja ko ng aku skang sgt dkat je..tp pertemuan tu sume di tanganNya..even dalam satu supermarket je, adek aku je yg jumpe ko, ntah2 ko da ade kt sebelah aku je, tp x ditakdirkan nak jumpe..huhu..pepun, gudlux in ur future undertake..thanks coz slalu gak ingatkn aku esp psal agama kite,,huhu. 
ayat ko yg sentiasa aku ingat..

KITA SEBENARNYA JAUH LEBIH HEBAT 
DARIPADA APA YANG KITA SANGKAKAN

da moral of da story,  hargailah ape yg korang ade..
sori, post ni agak panjang coz ditulis dgn sepenuh ati,,huhu. hope xde insan2 yg ter'ape2'..it juz about da memory..huhu

3 comments:

  1. haaa...akak tau mne satu rahman bakari...ahahahaha



    -khadijah

    ReplyDelete
  2. adoyai..terkantoi plak ng yg lbeyh arif..huhu

    xpela kak erk. mtak halal ea..ngee~

    ReplyDelete
  3. akhirnya..!!!

    urrmm,sebak plak pas bca post ko ni.
    mmg pnjg tp agak bmakna.

    actually de gak yg ak x igt sal memory2 kt ats ni espcialy sal nivel 2..huhu

    1 pmbtulan,ak ngn umi juz bli kain,yg wat baju tu mak ko kot..hehe
    hope ko ske kaler kain 2

    pepun, tanx a lot my lovely frens..
    even kite jauh (msa komen ni d tulis sgt dekat jugak sebenanye..huhu) n da lma x bjmpe,ko ttap dekt ngn aty aku..

    ReplyDelete

ini blog peribadi. so, saya tulis apa-apa ja yang terlintas kat fikiran ni. kalo macam tak boleh terima entri-entri tertentu tu, harap maaf. terima kasih kerana sudi meluangkan masa di sini;)

secret admirer