Stop Child Abuse

what acts of child abuse you would never want to see to happen again???

  • aku tak nak tengok kanak-kanak jadi mangsa-mangsa ejen-ejen yang tak bertanggungjawab sok p mintak sedekah kat pasar-pasar malam or seangkatan dengannya..
  • aku tak nak tengok kanak-kanak jadi mangsa penderaan samada pengasuh mahupun parents dorang sendiri..esh3..anak tu amanah Allah..jangan jadikan kanak-kanak tu tempat melepaskan perasaan
  • paling sedih, aku tak nak tengok kadang-kadang jadi mangsa nafsu serakah manusia yang tak bertanggungjawab ni..haish.. memang tak berhati perut sungguh. paling aku tak boleh lupa kes nurin jazlin tahun 2007 dulu..huhu
  • aku tak sampai hati kalo tengok parent tengking anak-anak kecik kat depan publik..huh. tu pun tergolong dalam child abuse. mungkin kita tak nampak luka kat budak tu, tapi mental dia menderita..terseksa  secara psikologi
  • aku tak suka tengok bila kecil-kecil lagi kanak-kanak tu dah diajar tak payah pergi sekolah. melentur buluh biarlah dar rebungnnya. kalo kecil-kecil lagi memang dah diberi ‘kursus’ untuk ponteng sekolah, no woonder kalo in the future gejala ponteng akan berleluasa.

  • ni pun sedih gak, tak suka tengok! bila kanak-kanak dibiarkan je main kotak rokok. lagi dasyat kalo budak tu dapat try rokok tu..huhu. kesian, kecil-kecil lagi dah terdedah pada benda-benda yang negatif

0 silent speaker(s):

Post a Comment

ini blog peribadi. so, saya tulis apa-apa ja yang terlintas kat fikiran ni. kalo macam tak boleh terima entri-entri tertentu tu, harap maaf. terima kasih kerana sudi meluangkan masa di sini;)

secret admirer