nikmat yang tak terperi

bagi rasa sakit tu adalah nikmat dari-Nya. semoga apa yang aku rasa ni dapat mendekatkan lagi aku dengan-Nya. terasa macam hidup ni macam sekejap sangat. amal pun sebesar zarah pun entah ada ke tak. takpelah, kena perbaiki diri sebelum terlambat. Allah tu merancang apa yang terbaik untuk hamba-Nya. Dia Maha Mengetahui. So, terimalah qada' dan qadarnya since berpegang pada rukun iman ke-6. 

kalo tengah sakit dengarlah lagu Muhasabah Cinta, boleh mengalir airmata..huhu

Muhasabah Cinta Lyrics
by Edcoustic


Wahai pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dari-Mu
Ku pasrahkan semua pada-Mu
Tuhan baru ku sadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini ku harapkan cinta-Mu
Reff:
Kata-kata cinta terucap indah
Mengalir berzikir di kidung doaku
Sakit yang ku rasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya Illahi muhasabah cintaku
Tuhan kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku dengan-Mu

4 comments:

  1. yep..kna byk besabar..sakit pon ujian,sihat pon ujian dariNya jugak

    ReplyDelete
  2. menarik jgk lirik dia nnt nk try cari la lagu dia ni...

    ReplyDelete
  3. tubuh sekarang pun suam2 jer rasa, tekak lak sakit sbb selalu batuk. nak demam pun ada. ada hikmah di sebalik ujian nih

    ReplyDelete

ini blog peribadi. so, saya tulis apa-apa ja yang terlintas kat fikiran ni. kalo macam tak boleh terima entri-entri tertentu tu, harap maaf. terima kasih kerana sudi meluangkan masa di sini;)

secret admirer