mengidam karipap sardin

bunyi status tu macam kontroversi pulak sebab guna word 'mengidam'. sebab ada orang selalu pikir bila mengidam ja mesti pregnant..haish aku kawen pun belum..hoho. tapi sebenarnya 'aku lapaq karipap sardin..' hati aku menjerit-jerit kot..huhu. hari isnin aritu before g exam dah nampak makcik tu jual kat tepi easy corner tu, tapi tym tu perot eden tengah konyang lae..esh3..so tak pa, postpone to da nextday..
sedapnya..especially kalo tengah panas lae..huhu
so tiap malam before tido mesti cakap, 'sok nak pi beli kueh kat bawah tu, pas subuh tido jap, then bangun p beli'.. tapi bila dah tido..hmm..mesti terlajak sampai kol 10 punya..huuu wat malu company je.. realiti anak dara zaman skang kot..ngeh3..

termasuklah arini still terlepas lae nak p beli sebab mata berat sangat nak buka even alarm dah berbunyi banyak kali tapi asek snooze je..huhu. bukannya apa, makcik tu bukak gerai sampai kul 9 je..wuu

tapi takpa, mana taw sok ada rezeki. tapi da moral of da story, jangan tidoq pas subuh..nanti pendek rezki.. aku ingat lae part cerita Ketika Cinta Bertasbih, mak si azam tu tak nak calon menantu dia yang jenis tidur after subuh..huhu. habislah aku kalo future mother-in- law aku pun macam tu.. gigit car la. so pasni takleh tido pas subuh dah, termasuk after asar..

Ibn Qayyim  menyebut keburukan tidur selepas subuh dalam kitabnya madarij asSaalikin pada bab Mufsidat alQalb (Virus-virus hati) dan salah satu virus hati ialah banyak tidur dan tidur pada waktu yg merosakkan spt selepas subuh dan selepas Asr. Wallahualam

1 comment:

  1. sume karipap pon sedap! adess~~~ wat perot tieha berbunyik je...

    ReplyDelete

ini blog peribadi. so, saya tulis apa-apa ja yang terlintas kat fikiran ni. kalo macam tak boleh terima entri-entri tertentu tu, harap maaf. terima kasih kerana sudi meluangkan masa di sini;)

secret admirer