nur cahaya..

salam..
mmm..ntah nape tibe2 ari ni aku tringat can sumting yg terjadi kt aku tym sem lpas. around da end of july..aku rse ade hikmah menda tu terjadi kt aku..huu~
tym tuh satu ngara dok kecoh cite psal H1N1..sume u kna tutup, tmasuk laa tmpat yg aku tgah blaja skg ni...hmm ble dgar je announce psal printah kuarantin, aku rse mostly hepi cozz xyah g lcture pg tu..aku xigt da aritu ari ape..xsilap aku slasa kowt..hmm pape jela.. yg penting pgi tuh aku ng 2 org besfren aku ni p klinik coz da mule rse x sihat..huhu..tym tu nk p klinik pown kna tgu koster lme gler..rmai plak 2..da la kbyakan da pkai mask tym 2..huhu. maklum la xnk berjgkit..huhu. bile smpai klinik, kna plak cek temperature msing2..tbe jew tym aku..tup3, 38.2°C..huh! trus je kna duk kt part2 suspek..doyai..tym 2 hanya Tuhan je taw rsae cmne..so, tpisah la aku ng member aku 2 org lagi tu..huhu..cdeyh..sob3..yg pling myedihkan, aku la org last yg kna cek up tym 2..cube bygkan duk tgu turn kt klinik tu dri kul 11 sampai kul 6 ptg..sbar2

kesengsaraan mule trasa tym aku da smpai kolej..huhu. tym tu org len da kalot2 nk cabut blik umah, tp ak stil kt kolej..tym nk solat petang 2, aku rase pening sgt..dgn pnas nye..tgah2 nk solat bleh aku tduduk..menangis gak aku kt c2..tym 2 trase betapa kcilnye dri ni (hkikatnye mmg kcik pown..hehehe). nk xnk aku kuatkan dri..tros kol mak, gtaw nk blek..da xlrat sgt..akak2 umah aku plak concern sgt tym tuh..sume soh kuatkan smgat..mne xnye, da la di'suspek', so trase memg cm da nk mati je dah..alhamdulillah panjang lg umo, so bleh la aku tulis kt blok ni..member aku yang sorg lae siap bsusah pyah carikan mkanan tok aku..huh tacing tol. rse mcm mmg dsyangi la tym tuh even tym 2....! kawan2 ciap kol lg tnya ok ke x..mak plak tiap2 waktu tgk2 an aku yg asek tbaring jew..huh..mmg jdi manje gler ah tym tu..haha

tym ng xchat tu gak la aku dok tpikir pasal satu menda..hmm. npe kite slalu berangan nk dpat psangan yg baek, sdgkan dri kite xbaek..padahal Allah memang da janji, lelaki yg baek adalah utk perempuan yg baek & sbaliknye. so kalo aku nk yg baek, kna la aku jdi baek an..baiki diri..trasa dri mmg *** tym tuh..bile la aku nk brubah. da la kite xtaw ajal kite bile...tym tuh siyes rse cm mmg da xlme idup..mgkin Allah nk bg hidayah kt aku ng bg aku sket tym..kalo x, xtaw nk ckap la ng diri aku..ng itu la..ini la..(tp aku still jaga ape yg patut) memg la nk brubah tu bukan snang, bak kte org tu, slow2 la..huu..biar lambat asalkan slamat..xperlu la drastik sgt.. alhamdulillah ade org yg support aku tym tuh..huhu

yg pling bes aku rse tym bulan ramadhan dlu..argh..rindunye tym tu..Allah nk turun an hidayah mmg ng byk cara..tym ni la i met sumone yg tol2 aku rse leh jdi kwan aku..dye byk ajar aku tym tuh..ajar cmne nk mhayati bulan ramadhan & menghargainya,..xpernah2 aku rse cmtu tym bulan ramadhan, tp pas kwan ng dye rase cm tul2 nk hargai waktu 2..(it's doesn't mean aku wat sumenye sbab dye)..huhu..xhenti2 igt an aku g trawih, & wat amal2 yg len..hmm rindu tym tuh..and first tym aku rse sdeh tym nk tinggal an bulan ramadhan..cdeyh sgt tym tuh..yela, dye slalu ckap, kite xpasti kite idup lae ke x in da next ramadhan..huhu. yela mane xnye, dye pown pnah gtaw yg bulan rmadhan ni la dye kire umo dye..huhu. syukur dipertemukan ng org cmtu. nseb bek ianya beterusan..slalu igtkan aku bce yassin, bce mathurat..yg pling aku igt soh jga aurat..dye ckap jga kehormatan diri..huhu. salute kt org yg cmni.. da la kalo aku tgah marah or tensyen xhenti2 soh aku bersabar..yela, aku ni kdg2 mmg ntah kmana sbarnye tu,..igt lagi ayt dye kasi tym aku da btol2 down nk stdy tuk bio final.."ujian itu tarbiah iman, ingatlah yg nikmat itu dugaan sbenar, musibah sbgai tguran utk perubahan, iktibar sbg keinsafan.." ayat yg tol wat aku tkedu..hmm. pernah gak dye ckap, pape yg kite wat biar la istiqamah, kalo x susah la.. nseb bek la ade nsihat tu, kalo x menda yg lme xmustahil bleh jdi lg..
kdg2 bile ak tgk mber2 aku yg dlu rmai yg dah brubah, mmg la aku xsbaek dorg pown..huhu..tulah, papepown iman tu kna kuat. pape yg kite buat msti istiqamah.. kalo x istiqamah & iman xkuat, skelip mate bleh brubah..so xyah la tkejut kalo tg org tu mmg baek sgt2, skg da.....nauzubillah. hope aku dpat memperbaiki diri aku.. kite hanye mnusia biasa yg perlu dipimpin & dibimbing..papepown thanks a lot kt dye yg pling nyk support aku & cmtuh gak ng yg laen..thanks Allah..


0 silent speaker(s):

Post a Comment

ini blog peribadi. so, saya tulis apa-apa ja yang terlintas kat fikiran ni. kalo macam tak boleh terima entri-entri tertentu tu, harap maaf. terima kasih kerana sudi meluangkan masa di sini;)

secret admirer