da best journey..

salam. da lame tak spending tym kat blog ni..huhu. aku nak share sumting interesting yg aku buat time the end of midsem-break ritu..tym p KUPREX. dari 19-21 feb 2010 kat Cermas Agro Park, Bentong..about 2 to 3 hours la gak nk p sana (plus minus singgah kt genting sempah lae)..hehe
Bile sampai je ke destinasi yg dituju, so bermula la episod KESENGSARAAN kitorang..(sengsara kew???haha)


sampai je kat sana kna dengar briefing dari pengurus kem dulu..huhu. kalo kemkom takyah cakap ler..everytime ade je menda dia nak cakap..time ni most of da JMK da start wat muke ketat jew. kcuali yg jenis suke senyum tu je memang tak menjadi..time ni la dorg konon nak phsyco ktorg ni..huhu. klimaks dia bila kitorang semua kena bagg fon kt exco..huhsedih time ni..time tu la sibuk je nak mesej insan-insan tersayang..haha. so aku juz nk share among da best xtvt je. nk tulih smua xlarat maa..


ptang tu ade slot ala2 motivasi dri pgurus kem. sonok ah tym tu..dye gtaw psal:
5 pejanjian kite sebelum lhir ke dnia..
  1. jodoh
  2. ajal maut
  3. rezeki
  4. jenis kmatianAlign Left
  5. qada' & qadar
pling aku igt bile dye ckap, kalo memg jdoh kite ng sum0ne tu, mmg xkmana la..xyah riso.yg pnting doa & usaha..pastu dye pown ade pesan pasal..
4 perkara yg mesti dlakukan in 24hours:
  1. munajat
  2. muhasabah
  3. berfikir
  4. cari rezki yg halal
masuk episod mlam plak, da best part tym 'speaker corner'. tym ni semua nk bersuara coz nk pertahankan diri masing2..ade yg jd YB la..(aku ah tu..agaga~), ibu mengandung la, guru cemerlang laa..last2, pnyelesaian pown tak dpat..haha

JENG3..nite walk..jalan dlam group msing2 wif sbatang lilin. tym ni aku rase cam jalan dalam tido je. mate celik tapi roh entah ke mana..jsaad je ade..uish bahaya 2..haha. tu pown naseb bek aku soh ketua group aku pimpin gune daun..haha. kalo tak ade je aku masuk dalam pkok kelapa sawit tu..haha

ni lagi best, tym extreme journey..mule-mula kena nyorok dalam terowong bawah tanah, pastu monkey rap..tym ni kwan2 sume tolong aku coz xsmpai kot nk gi satu-satu bar tu..haha. aku igt lae aku jatuh gedebuk atas tanah time mula- mula nak lompat tu..haha..da best one tym msuk kilang avon la..berenang dalam lumpur..uish..sonok ah..free je dapat masker, xyah ah nk p spa kew..haha. ak mmg amat excited ah nk masuk dalam lumpur waktu tu..ngee. aku tataw la nape, may be kem ni tempat tuk aku jtuh gedebuk je kot..haha. tym lompat tarzan tu pown aku aku jatuh..bukkk!!! trus masuk dalam lumpur..da jatuh tu tali pulak langgar muka aku.. trus belemoih..haha

group aku yg xpernah2 knal erti putus asa..cewah..


da best moment on KUPREX 2..smua da cumil2..

water confident la antara menda yang tak pernah- pernah aku wat b4 ni..tym darjah 6 dlu aku takut sangat nak try, tapi kali ni aku jadi orang first dalam group aku untuk titi tali tu.. uish kalo gayat memang failed ah.. tym tu tali tu memang bergoyang -goyang ah. betul -betul  kena pandai jaga stability..kalo tak, assalamualaikum, masuk dalam kolam..tym nak rentas kolam juz gune tali tu mmg sonok ah, rase cam tak nak naek jew..nak je trus berendam kat dlaam 2..hikhik.. tapi  naseb bek gak coz pas da naek tu baru aku taw yang dalam 2 ade byk giler lintah..eeee

lepas sume da settle, kitorang kena ikhtiar hidup untuk masak tengahari tu..sonok! kena tiup api same2, masak nsi rmai, da macam- macam la..paling tak boleh lupe bile 8 org makan nasi atas daun pisang. tym tu la tengok kerjasama antara satu sama laen..bak kate org, sharing is caring.

malam mengsaba pulak, iaitu malam mengasah bakat. pergh tym ni sume nak jdi retro ah, especially exco2. siap dress up bukan maen lagi.. hehe. ade yg berlakon jd kassim selamat ah, azura la, fatimah la..macam- macam lah, sampai aku tak tertulis ni.
papepun, aku rindu tym kt kem tu bile tgk blek pic2 ritu..so sweet..KHARians mmg da best!!!

0 silent speaker(s):

Post a Comment

ini blog peribadi. so, saya tulis apa-apa ja yang terlintas kat fikiran ni. kalo macam tak boleh terima entri-entri tertentu tu, harap maaf. terima kasih kerana sudi meluangkan masa di sini;)

secret admirer