terimalah seadanya..

hmm..result exam bru je pas kuar..
so smua org da ade 'nilai' masing2..mungkin ade yg sgt hepi ngan result 2, mgkin gak ade yg tgah frustrated..huhu

bagi aku ape yg aku dpat, ak kna gak trime seadanya. bukan pe, da usaha aku stakat 2 je nk wat cmne.xkan la asek duk relax, xstdy, dlam klas pown xfokus bley dpat 4.00 flat..huhu. lgpn da memg hukum alam, siapa usaha byk, dye akan dpat byk..cam pepatah arab,"man jadda wa jadda"
fes thing yg aku wat ble aku taw result da kuar, aku trus soh org yg plg close ng aku cek an.yela, xkan la nk soh sape2 sesuke ati kowt..nti abes aku kalo org taw 'magic' kt slip result 2..huhu..

beberapa minit pastu..'beep',means ade mseg msuk..(cewah, cam bercerita plak..hikhik). buka2 mseg, trus taw pointer bape..alhamdulillah. tym 2 da xfkir pown bpe dpat tp juz pkir psal one subject ni jewh..huhu. menda baru yang bru aku blaja bile amek pendidikan sains...oh biologi. syukur coz xyah nk repeat paper 2 lae..hehe
betol kata org 2,blom cube blom taw..b4 ni ak slalu give up bg subjek 2..yela, cosmate sume da master tp ak bru blaja nk knal cell..kdg2 ak tpikir, npe la aku benci sgat ng bio ni hah???
tp betol pe yg mak aku ckap, aku xske mgkin sebab aku xde hobi nk hafal2 neyh..yela, naluri seorg ibu 2 an kuat. benda yg kite sorok pown dye taw..oppss
Ingat lae bile dpat taw carry mark tuk bio..menangis kowt,(ntah, xigt daa)..low sgt333..tym 2 memg da down giler..rase cm da xde hrapan jew..tp dsbabkan semangat yg msih bersisa aku usaha gak, ak juz pkir 'kalo dorg leh, nape aku x?'..aku pown tringat terjemahan sepotong ayat dlam surah al-Baqarah..
"Allah tidak menguji hamba-Nya melainkan dengan kesanggupannya"

ayat 2 betol2 me'motivate' an aku. kalo ak xleh nape Allah uji aku..hmm.
aku pown trus an usaha. ade org yg xhenti2 bagi an semangat, smpai an kdg2 dye pown kna mrah dgan ak yg da stress sgt2 tym 2...cam2 car dye wat tuk naek an smgat aku..pepun, trime kaseh sgt2.kalo xde skongan 2 xtaw la cmne..huhu..syukur sgat dpat kwan cm2..smoga ukhwah 2 berkekalan sampai ke syurga..amin

sebenarnye pe yg dpat disimpulkan ialah:
  1. jgn cepat mengalah sebelum mencuba sesuatu
  2. trime seadanya ape yg kite dpat
  3. kalo jatuh 2, cpat2 bgun..jgn trus tduduk jew
  4. kawan yg baek ialah org yg slalu ade dsamping kite xkire la dlam ape jua keadaan


0 silent speaker(s):

Post a Comment

ini blog peribadi. so, saya tulis apa-apa ja yang terlintas kat fikiran ni. kalo macam tak boleh terima entri-entri tertentu tu, harap maaf. terima kasih kerana sudi meluangkan masa di sini;)

secret admirer