bismillahirrahmanirrahim..

salam..
pagi ni aku bangun awal gler..(awal la dri biasa)..xtaw la nape. mybe ade azam bru tuk sem ni kowt. yela, ak nk perbaiki yg mne silapnye kt sem lpas tuh..huhu. bersiap punye la awl, tup2 tym nk tnggu bas kna beratur panjang gler..mne taknye 2 kolej tggu kt tmpat yg same..huhu
tym beratur 2 cam2 menda yg ak dpat..ade yg g klas juz bwa dri jew, ade yg siap dress up gler2 ah..(opss..i'm not included k), ade yg metroseksual sgt2..huhu..tula mnusia. stakat ni yg ak tengok, tiap kali jmpe member (kdg2 ak pown termasok) msti asek dok p tnya psal pointer..huhu. kdg2 trase kecik sgt, bile dgar result org len memg tip top la..huhu. tp xpe, ak xkesah. nk wat camne. yg penting kite usaha. xsmestinye kalo kite xdpat top skang, da trus xbley dpat. yg tgah berada kt atas skang pown xsmestinye trus dok kt ats 2 jew..cam pe yg aku bace dlam buku 'la tahzan' yg berbunyi:

wahai org yg suka bergembira di ats penderitaan org lain, apakah kamu mempunyai satu perjanjian bhawa engkau tidak akan ditimpa musibah sebagaimana yang telah menimpa org yg telah kamu merasa gembira dengannya? apakah engkau mempunyai jaminan bahawa hari2mu akan selamat dari segala bahaya dan bencana? kalau begitu, mengapa engkau bergembira di atas penderitaan org lain, padahal engkau tidak memiliki perjanjian dan jaminan itu?

bile aku baca kata2 2, aku pon terpikir, npe tym org sdih kite bleh plak bgembira..contohnya cam kalo ade org tu mgkin tgah down ng result dye ke, kite spatutnye bgkit an dye n bg smgat. bukannye trus blagak dgn ape yg kite dpat pasti xnk geng ng org2 tertntu neyh...haish!. kdg2 ak pown plik, result punye la tgi bleh dpat anugerah fakulti ah, tp ckap 'ak dpat sket jew' then pastu ade memek muke tsendiri. itulah mnusia..

hmm bile ckap psal penderitaan plak..hoho. ak xleh tol ble dpat taw org yg paling ak rapat sakit. ak rase cam aku gak yg sakit..myb instinct 2 kuat ngat kowt...hehe. bile org tu dmam, aku pown rase nk dmam. rase cm nk je tlong bg an ubat soh mkan n bg smgat..hmm yela, xkan la kalo mmber tgah sakit kite nk suke2 plak..esh3..aku kt sni hnya mampu berdoa jew.."ya Allah, sembuhkannya ya Allah". aku xnak dye skit lae..ak nk dye sihat..hmm kalo bleh nyamuk gigit pown ak nk cri nyamuk tu smpai dpat..opss..hehe..bukannye ape, sbab aku syg sgt kt kwan aku neyh coz dye slalu support ak..
papepun, kite sbgai manusia hanya mampu merancang, yg len 2 smua kerja Allah..
usaha + tawakal = insyaAllah berjaya

0 silent speaker(s):

Post a Comment

ini blog peribadi. so, saya tulis apa-apa ja yang terlintas kat fikiran ni. kalo macam tak boleh terima entri-entri tertentu tu, harap maaf. terima kasih kerana sudi meluangkan masa di sini;)

secret admirer