sediakan payung sebelum hujan..

memang da jdi rutin aku sem ni, pas j solat zohor trus kalut2 nk p tnggu bus..yela mkna taknye, klas start kul 2..huhu. mule2 tunggu lif, almaklumlah umah nye 'rendah' sgt..kn la gune lif kalo nk trun lif..bak kate housemate aku, da jdi org kayangan..hikhik

smenjak 2 menjak ni, cuaca memg pnas sgt2..terik! tiap2 ari msti bwa pyung..utk mlindungi drpd panahan matahari..kpala pown bleh jd sakit dbuatnye..tp sabar jela..tu ujian Allah nk kasi..
cam besa, memg da lumrah student2 akan berebut-rebut tym nk naek bas..hoh..dgn panasnye lg, ade yg asek nk bertolak2nye..yg peliknye, kalo tym cmni xde plak wjud istilah 'ladies first' tuh..memg susah nk cari yg gentleman tym ni..opsss..hikhik. dalam bus tu xyah ckap la, ade yg bdiri sampai ke tangga. kalo driver tuh wat emergency brake, mmg tjatuh la diwatnye, teraplikasi terus konsep inertia yg duk blaja dlam fizik 2..nseb bek pintu bus tertutup..

kalo td panas...tup2 sampai je are kampus, hujan turun dgn lebatnye..mmg mencurah-curah la..dari panas terik, trus btukar jd hujan lebat..tu la kuasa Allah..subhanallah..tym da kalut2 nk trun tu, sempat lgi aku tdengar,'ko bwak payung x weh???'..dalam ati,'nseb bek aku bawak payung. kalo x lenjun abes la aku..

da bawa pown da Alhamdulillah sgt2..ramai yg aku tgk basah kuyup dbwatnye..tp ingat, xsmestinye bwak payung ni slamat..haish..untuk mnempuh pjalanan dri pintu timur kampus ke lab sebelah SITC tu memg memerlukan kesabaran..ujan lebat da satu hal, angin plak bertiup kncang lae..bwak payung pun jd basah kuyup..kasut pun msuk air dwtnye,,sabar jela..air kat kain bleh dperah lae..punye la lebat ujannye..sampai cmtuh skali..kesejukan kitorg jadinye..
tym jlan nk p lab tu, aku rse dak2 yg dri lab laen tu cm tsengih j dri dlam tgk ktrg basah kuyup..wuu..xkan kulupakan hari ni..nseb bek la msuk2 lab trus amek lab coat..so xde la sejuk sgt n tcover la gak kebashkuyupan kitorg td..hikhik

moral of da story, laen kali letak j payung kat dlam beg yg nk bwak p klas tuh..at least xla lenjun dbuatnye..

0 silent speaker(s):

Post a Comment

ini blog peribadi. so, saya tulis apa-apa ja yang terlintas kat fikiran ni. kalo macam tak boleh terima entri-entri tertentu tu, harap maaf. terima kasih kerana sudi meluangkan masa di sini;)

secret admirer