saya ada kembar

assalamualaikum.. huh, genap sebulan baru eden dapat update belog ni. ni memang kes belog dianaktirikan oleh empunya belog sebab asek buat menda laen je. sampai kadang-kadang aku sendiri lupa dulu sangat suka berblogging..hehe. so, di pepagi yang hening ni aku terasa nak sangat menghapdet belog aku ni. sebab pagi ni terlalu hening laa subuh aku terbabas gila-gila.. astaghfirullahalazzim.

tangan yang dah 'mahal' ni terasa gatai-gatai nak tulis pasal kembar..ngeh3.. actually dah lama dah aku nak tulis pasal kembar atau dalam bahasa omputehya kita panggil 'twin'. yup! tapi bukan twin tower okeh! maybe sebab surrounding aku selalu sangat di kelilingi dengan manusia-manusia kembar ni. no wonder kalo aku cakap aku memang suka 'usya' orang kembar ni. so awas bagi yang kembar..hehe. tapi rasanya usya yang tak melibatkan hati dan perasaan la. mungkin ada yang pernah..opss, terkantoi sudah..agaga. tapi aku suka membuat perbandingan antara kembar-kembar ni. mula-mula opkos la dari segi fizikal, then barulah ke attitudenya. tapi selalunya fizikal jela, sebab kalo attitude ni yang kita 'closed' je dapat kita taw.

kecik-kecik lae dah dapat sleeping partner..haha

melalui observation aku la, kebanyakkan kembar ni dapat dibezakan dengan tahi lalat diorang. kalo bukan kakak or abang yang ada tahi lalat, maybe si adiknya yang adek. contoh yang paling dekat korang boleh refer, korang tengok jela aidil ngan zaquan.

awas! both of them dah jadi husband orang taw..

betul ke teori aku tu?hehe. tapi tu apa yang aku rasa la.  bagi aku, kalo ada kembar ni rasa sangat bahagia. kalo kita ada masalah, at least kita ada kawan yang dari lahir lagi boleh dengar dan share masalah tu. rahsia-rahsia pun boleh rasa terjamin gak la, sebab macam mustahil je kembar nak mengaibkan antara satu sama laen. kalo nak buat 'jahat' pun ada geng la..hehe

yang ni bile dah besar memang boleh jadi geng..haha

ada kembar yang suka bersama-sama, makna kata memang tak nak berpisahlah, belajar nak sama-sama, jalan pun sama-sama. lae dasyat kelo pakai baju pun nak sama. macam member aku kat matrik dulu, kadang-kadang gi lecture tu dari tudung sempai lah ke kasut sama. yang membezakan hanya beg dengan stoking je..hehe.  tapi kalo kita dah biasa ngan kembar ni kita boleh detect la mana satu.

ni kembar versi dah veteran kot..heh
tapi..
ada juga yang tak suka sama-sama. macam ayah aku ngan pakcik aku. aku rasa macam tu la, sebab diorang sekolah pun tak sama. maybe sebab taste masing-masing berbeza. sorang nak sekolah biasa ja, sorang lagi nak sekolah agama..heh. sekarang ni pulak bila balik kampung, ayah aku mesti suka membandingkan siapa lagi gemuk dan sebagainya.. lawak pun ada. sayangnya, bila aku dah besar tak pernah nampak pulak dorang amek gambar sama-sama. takpa, raya tahun ni insyaallah aku amek an...hehe

ayah aku ng pak ndak aku zaman kecik-kecik..

Kadang-kadang aku teringat gak tym amk aku pregnantkan adek aku yang bongsu tu, doktor kata dia kembar. parents aku semua siap beli dua setiap barang. botol susunya, seluar, baju. at last ditakdirkan lahir sorang ja. heh. kalo tak, mesti lagi pening kepala aku ada dua orang adek lelaki. so, bila aku baca kat satu page tadi, maybe ni kes varnishing twin. aku pun tak berapa berani nak jelaskan..heh
Vanishing Twin adalah istilah yang digunakan untuk mengambarkan kandungan kembar yang tiba-tiba hilang dan menjadi satu. Ia selalunya terjadi pada awal kehamilan iaitu 6-7 minggu dan cuma dikesan melalui ujian ultrasounds.
okeh tu jelah kot. kalo nak cerita pasal kembar ni sampai bila pun tak abes aku rasa. tapi aku realize sesungguhnya sangat seronok kalo ada kembar. apatah lagi kalo ada anak kembar. sampaikan tym nak makan pisang sekali tu, aku gi tanya dulu kat mak aku, 
"mak, kalo makan pisang kembar macam ni dapat anak kembar eh??".  
"hah, makan jelah.." jerit mak aku..haha

tapi betul ke camtu? haha. papepun rezeki tu semua datang dari Allah. berdoa jela agar diberikan yang terbaek. pasni nak sambung study untuk third paper esok sebab kalo mengadap belog ni sangat banyak masa aku terbiar..hehe. papepun, jom tengok video ni, sungguh comel;)



ni pulak profile pic fb lastweek..haha




10 comments:

  1. salam nida...
    nadiah ne...jumpe jugak blog hg ne hehe
    follow la aku jugak..t pape hal bleh citer2

    ReplyDelete
  2. sy pon ade kembar gak kak nida...hehe....

    ReplyDelete
  3. @Aku Skema
    nak soh cari yg camna? yg muka sama cam sy or lelaki?agaga

    ReplyDelete
  4. aku sealau dtg cni..tp xsempat tinggal jejak..huhu

    ReplyDelete
  5. aik, da ade ura2 nk dapat kembar ke?
    kalau ade Alhamduilillah.. hehe.. tahniah ye

    ReplyDelete
  6. @zakiahMahmood
    owh..camtu eh..aku dah lama membiarkan blog ni.. since masuk sem4

    ReplyDelete
  7. @n!da

    haha..ish2.. mana ada. kawen pun blom

    ReplyDelete
  8. hopefully ada rezeki nak dapat anak kembar

    Review Filem Kongsi

    ReplyDelete

ini blog peribadi. so, saya tulis apa-apa ja yang terlintas kat fikiran ni. kalo macam tak boleh terima entri-entri tertentu tu, harap maaf. terima kasih kerana sudi meluangkan masa di sini;)

secret admirer